درب شیشه ای

فرآیند عیب یابی برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای – تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت کنترل باکس – تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به قطعات بسیار زیادی به کار رفته در انواع مختلف درب های اتوماتیک شیشه ای در ابعاد گسترده می باشد در نتیجه توجه به بدون عیب و نقص و سالم کار کردن اجزای مختلف به کار رفته در درب های اتوماتیک شیشه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با کارکرد صحیح این قطعات درب اتوماتیک می تواند فعالیت خود را به درستی انجام دهد.

خدمات مرتبط : تعمیر کرکره برقی

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد. درب اتوماتیک شیشه ای از قطعات و اجزای بسیاری ساخته شده است که هر کدام از این اجزا باید دارای کارکردی صحیح باشند تا در نتیجه درب اتوماتیک شیشه ای بتواند وظیفه محول شده بر آن را به درستی انجام دهد و در صورتی که هر یک از این قطعات دچار عیب و نقص باشد کارکرد درب اتوماتیک با مشکل مواجه می‌شود. در چنین مواقعی است که تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و قطعات تشکیل دهنده آن نمود پیدا کرده و در نتیجه باید قطعه معیوب را تعمیر و در صورت نیاز به تعویض آن اقدام نمایید تا در نتیجه درب اتوماتیک بتوانند به درستی فعالیت نمایند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای یکی دیگر از مزایای که در پی دارد این موضوع می باشد که علاوه بر آنکه می‌تواند باعث کارکرد صحیح درب اتوماتیک گردد می تواند بر طول عمر مفید اجزا تشکیل دهنده آن و همچنین درب نیز

اثر گذاشته و در نتیجه یک محصول با کیفیت را در اختیار فرد مصرف کننده قرار دهد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و موضوعات پیرامون آن مطالب مناسب را در اختیار شما قرار دهیم پس اگر می خواهید در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

فرآیند عیب یابی برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به اینکه از مدل های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای به مقدار بسیار زیاد استفاده شده احتمال خرابی و یا بد عمل کردن دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و در نتیجه باید برای آن که دستگاه بتواند کارکرد خود را به دست بیاورد به فکر عیب یاب و بررسی عیب به وجود آمده در کارکرد درب اتوماتیک باشیم. بسیاری از موارد هستند که باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شده و باید در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به آنها اهمیت ویژه داد همچنین استفاده از تجربه نیز می‌تواند کمک بسیار شایانی در جهت تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای انجام دهد اما بهتر است پیش از آن از یک تکنسین با تجربه کمک بخواهیم و موارد زیر را به صورت کامل انجام دهیم:

تعمیر درب اتوماتیک شیشه

  • اطمینان از این موضوع که باتری دستگاه به صورت کامل و بدون عیب و نقص کار می کند.

در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت خود را به درستی انجام نداده و باز و بسته نمیشود دکمه خاموش آن را در ۱۵ ثانیه نگه داشته تا اپراتور ریست شود و مجددا فعالیت خود را آغاز نمایند.

  • همچنین پیش از آنکه بخواهیم نسبت به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام نمایید باید از روشن بودن سنسور ها و وجود نداشتن هیچ چیزی در مسیر درب اتوماتیک و همچنین در مسیر سنسورها اطمینان حاصل کنیم.
  • لازم است تا از بررسی کارکرد دقیق باتری دستگاه و همچنین سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کرده و آن ها را بازبینی نماییم.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت کنترل باکس

یکی از مواردی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه باید به آن توجه ویژه داشته باشیم قسمت کنترل باکس درب اتوماتیک می باشد چرا که این قسمت به عنوان اتاق فرمان و دستور دهنده عمل کرده و نقش بسیار مهم و کلیدی را در کارکرد صحیح درب اتوماتیک ایفا می نمایند. مهمترین عیب و نقص هایی که در هنگام کارکرد کنترل باکس به وجود می آید که در نتیجه باید برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام نماییم این موضوع باشد که کنترل سیستم وقتی که به صورت کامل برنامه ریزی می شود مجدداً ریست شده و تنظیمات به صورت کامل از بین می‌رود و احتیاج به برنامه‌ریزی دارد همچنین در این موارد ولتاژ دستگاه به صورت قابل توجهی افت کرده و در میکروکنترلر فعالیت خود را از نو شروع می‌کند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت موتور

در حالت کلی با توجه به ابعاد و اندازه ای که مدل‌های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای دارد این دستگاه موتور های مختلفی را در اختیار می‌گیرد که هر کدام از این موتورها دارای کارکرد با ویژگی های منحصر به فرد هستند. یکی از مواردی که در زمینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به وجود می‌آید ایجاد مشکل و نقص در قسمت موتور دستگاه می باشد که افراد متخصص و با تجربه و تکنسین تعمیر در جهت از بین بردن مشکل درب اتوماتیک اقدام نموده و به تعمیر آن آن می پردازد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت ریل و کاور

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه ویژه داشت ریل و کاور درب اتوماتیک می باشد. می‌توان گفت ریل و کاور به کار رفته در مدل های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای جزو اجزایی هستند که به هیچ وجه خرابی نداشته و احتیاج به تعمیر پیدا نمی‌کند فقط بعد از آنکه به مدت چند سال مورد استفاده قرار گرفتند با توجه به سایش که در این قطعات به وجود می‌آید باید برای تعویض آنها اقدام نمود تا در نتیجه درب اتوماتیک بتواند کارکرد خود را به درستی انجام دهد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت ریموت کنترل درب

یکی دیگر از اجزایی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه کنیم ریموت کنترل درب اتوماتیک می باشد که وظیفه اصلی این ریموت، کنترل از راه دور و باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. با توجه به این موضوع که ریموت کنترل به مقدار بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین در مقابل انواع مختلف رطوبت آفتاب و غیره می باشد. احتمال خرابی این قطعه بسیار زیاد بوده و در نتیجه باید در مدت زمان کوتاهی نسبت به تعویض یا تعمیر ریموت درب اتوماتیک اقدام نمایید. در بعضی موارد پیش می آید که با فشردن دکمه های روی ریموت در بسته و یا باز نمی گردد که در این مواقع ممکن است حافظه از بین رفته باشد و یا اتصالات برقی دچار ایراد شده باشد. همچنین دلایل دیگری نیز وجود دارد که برای از بین بردن و یا تعمیر آن باید یک فرد متخصص و با تجربه که دانش کافی در این زمینه دارد وجود داشته باشد تا با استفاده از دانش خود بتوانند نسبت به تعمیر و تعویض قطعات معیوب اقدام نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!