توری مرغی 1

نصب توری فرنگی، نصب توری پاسیون، نصب توری نورگیر

نصب توری مرغی از قدیمی ترین توری های فلزی می باشد که کاربردهای بسیاری دارد. همانطور که از نامش مشخص است شاید اکثر افراد فکر کنند که این توری ها فقط در صنعت دام و طیور مورد استفاده قرار میگیرد اما علاوه بر صنعت دام و طیور از این توری ها در ساخت سقف کاذب، فنس کشی دیوارها، ساختمان سازی و… از این توری ها استفاده می کنند.

توری مرغی و کاربردهای آن

نصب توری مرغی از قدیمی ترین توری های فلزی می باشد که کاربردهای بسیاری دارد. همانطور که از نامش مشخص است شاید اکثر افراد فکر کنند که این توری ها فقط در صنعت دام و طیور مورد استفاده قرار میگیرد اما علاوه بر صنعت دام و طیور از این توری ها در ساخت سقف کاذب، فنس کشی دیوارها، ساختمان سازی و… از این توری ها استفاده می کنند. البته این توری ها با توری هایی که به در و پنجره نصب می شود تفاوت دارند، هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ ظاهری این توری ها هیچ شباهتی به هم ندارند. شاید در ظاهر مشخص نباشد و متوجه نشوید اما از توری های تخم مرغی در همین ساختمان هایی که شما زندگی میکنید استفاده شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نصب توری مرغی، نصب توری فرنگی، نصب توری پاسیون و نصب توری نورگیر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

حال احتمال دارد سوال کنید مفهوم توری مرغی چیست؟

به مفتولی که از شش ضلع سبک و بسیار نازک تولید شده باشد در اصطلاح به مفهوم تور مرغی شهرت دارد. ماشین هایی شبیه به ماشین بافندگی در بافت این توری ها استفاده شده است و تار و پودهای توری را به هم بافته است. این توری ها برای پنجره ی ساختمان ها و جلوگیری از ورود حشرات به داخل منازل کاربرد ندارد زیرا بر خلاف توری هایی که برای پنجره ی ساختمان ها و جلوگیری از ورود حشرات به منازل استفاده میشود فاصله ی چشمه های این توری زیاد می باشد، البته سایز چشمه های توری ها و ضخامت آنها به نوع کاربرد آن بستگی دارد و با توجه به شکل ظاهری این توری ها کاربرد های بسیار زیادی دارند.

کاربردهای نصب توری مرغی عبارتند از:

جالب است بدانید بیشترین استفاده ی این توری ها در صنعت ساختمان سازی می باشد و در ساخت نماهای شهری و شهرسازی انواع این توری ها در سایزهای درشت و ریز کاربرد بسیاری دارند. از پر کاربرد ترین موارد استفاده از توری مرغی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد این توری ها در سقف ها هنگام ساختمان سازی: در ساختمان سازی برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی ساختمان ها در سقف از پشم شیشه استفاده می کنند که این پشم شیشه ها از طریق توری های مرغی به سقف ساختمان متصل می شوند و دلیل استفاده از توری مرغی برای متصل کردن پشم شیشه ها به سقف ساختمان مقاومت و دوام بالای این توری ها می باشد.
  • از این توری ها در گچ کاری ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند. گچ کارهای ساختمانی معتقدند این توری ها برای جلوگیری از ترک خوردن گچ ها بسیار موثر و کاربردی ی باشند.
  • یکی دیگر از متداول ترین استفاده ها از نصب توری مرغی به کار بردن آنها در ساخت قفس برای حیوانات خانگی می باشد که البته برای ساخت قفس حیواناتی که در باغ وحش هستند نیز از همین توری ها استفاده می شود.
  • توری های مرغی در سقف های حیاط خلوت برای جلوگیری از ورود حیوانات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مفتول های مرغی را به همراه ملات در نمای ساختمان ها به جهت چسبندگی سنگ هایی که در نمای ساختمان ساخته شده به کار میبرند. همچنین این مفتول های مرغی باعث استحکام سنگ نماها شده و از خطر ریزش آن جلوگیری می کند.
  • در باغچه ها و باغ های بزرگ به دلیل هزینه های بالای دیوار کشی از توری های مرغی برای فنس کشی استفاده می شود که دارای هزینه های کمتری می باشد.

نحوه نصب توری مرغی روی پاسیون و نورگیر

نحوه نصب توری مرغی

 

نحوه نصب توری مرغی

ابتدا در محل مورد نظر برای اندازه گیری و متراژ نصب توری مرغی بازدید حضوری انجام میگیرد، پیشنهاد میکنیم برای انجام این کار بهترین جنس توری را خریداری کنید تا علاوه بر کیفیت ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. توری هایی که ارزان قیمت هستند و جنس آنها خوب نیست به مرور زمان پوسیده می شوند و بعد از چند سال باید تعویض شوند.

اندازه ی متراژ این توری ها 1 متر و 1 متر و نیم است و برای نورگیری هایی که اندازه ی عرض آنها بیشتر از 3 متر باشند توری ها را به هم میبافند و در محل مورد نظر توری ها را پیچ رولپلاک می کنند.

ضمنا توری هایی که دارای ضخامت بالایی هستند بسیار گرانتر از توری های نازک می باشند.

در نصب توری مرغی اندازه ی طول و عرض محل مورد نظر برای نصب توری مهم می باشد بنابراین هنگام ثبت سفارش باید تعداد دقیق طبقات و اندازه ی عرض مکانی که قصد نصب توری های نورگیر را دارید به کارشناسان اطلاع دهید.

در نصب توری پاسیون برای تعیین قیمت، عرض پاسیو بسیار مهم می باشد.

نورگیر هایی که عرض آنها کمتر از 5 متر است قیمت آنها کمتر از نورگیر هایی است که عرض آنها بیشتر از 5 متر است.

نصب توری مرغی پاسیو و نورگیر 

نصب توری فرنگی

توری فرنگی

 

توری فرنگی

اکثر افراد توری فرنگی را به دلیل شباهت آن با توری مرغی در نگاه اول اشتباه میگیرند اما با کمی دقت متوجه تفاوت آنها خواهید شد، از جمله تفاوت های توری فرنگی و توری مرغی تفاوت در قطر مفتول ها و چشمه های آنها می باشد که قطر مفتول های توری فرنگی بزرگتر می باشد.

از جمله موارد مورد استفاده ی توری های فرنگی:

  • برای حصار باغچه ها و باغ ها
  • برای حصار جهت پرورش پرندگان و مرغ ها
  • سقف سوله ها در ساختمان سازی
  • ایجاد حفاظ برای جلوگیری از سقوط تجهیزات و مصالح و دور ستون ها در ساختمان سازی
  • و…

نحوه نصب توری فرنگی

نصب توری فرنگی شامل مراحل مختلفی می باشد که به ترتیب توضیح خواهیم داد.

اولین کار برای نصب توری فرنگی حفر چاله برای پایه هایی که میخواهیم در نصب سیم خاردار استفاده کنیم، بنابراین ابتدا باید این چاله ها را حفر کرد. اندازه ی این چاله ها بستگی به سلیقه ی افراد دارد ولی معمولا میتوانند در فاصله های 2 تا 3 متری از یکدیگر باشند.

بعد از حفر چاله ها پایه ها را داخل آنها گذاشته و درون آن را با سیمان و شن و ماسه به طور کلی با ملات مخصوص برای استحکام پایه ها پر می کنیم. پیشنهاد میکنیم جنس پایه ها از آهن باشند تا استحکام لازم را داشته باشند. پرکاربرد ترین پایه ها به دلیل مقاومت بالا و ارزان تر بودن، لوله ها هستند که به رنگ سیاه و گالوانیزه می باشند.

بعد از اینکه پایه ها را نصب شدند نوبت به نصب حصارها میرسد، برای این کار به وسیله ی مفتول فنس ها را باز کرده و به پایه ها محکم می کنیم. این فنس ها برای اینکه افتادگی نداشته باشند باید به اندازه ی کافی کشیده شوند

برای تامین امنیت بیشتر میتوان روی این توری ها سیم های خاردار نصب کرد. سیم خاردارها در دو مدل خطی و حلقوی می باشند که انتخاب آنها به سلیقه ی افراد بستگی دارد. این سیم ها به وسیله ی مفتول روی پایه و قسمت بالای توری نصب می شوند.

الو ارتفاع خدماتی شامل مقاوم سازی نمای ساختمان اعم از پیچ رولپلاک نمای ساختمان می‌ باشد و خدماتی شامل نورپردازی، عایق کاری های نمای ساختمان، پوشش درزهای انقطاع ساختمان، رنگ آمیزی چوب ترموود، رنگ آمیزی نمای ساختمان و به طور کلی زیبا سازی ساختمان است.

هر یک از این خدمات به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارند. شرکت الو ارتفاع خوشبختانه به عنوان یکی از تخصصی ترین و بهترین شرکت در ارائه ی خدمات مربوط به نمای ساختمان، به صورت کاملا حرفه ای هر یک از این خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!