معرفی درب اتوماتیک

درب اتوماتیک یک درب بسیار پیشرفته و جدید می باشد که علاوه بر حسگرهای حرکتی و ریموت های کنترل کننده بر روی آن نصب شده که در نتیجه این درب این قابلیت را خواهد داشت که بدون نیاز به انسان به صورت کاملا اتوماتیک باز و بسته شود. از جمله مهمترین انواع مختلف درب اتوماتیک می توان به درب اتوماتیک دولنگه، درب اتوماتیک لولایی، درب اتوماتیک صنعتی، درب اتوماتیک گردان و غیره اشاره نمود.

خدمات مرتبط : تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک یک درب پیشرفته و به روز می باشد که با استفاده از ریموت های کنترل کننده و همچنین حسگرهای حرکتی که بر روی آن نصب می گردد این قابلیت را خواهد داشت که بدون دخالت دست انسان باز و بسته شود. درب اتوماتیک این قابلیت را دارد تا در جهات مختلف حرکت کرده و در مدل های متنوع به بازار عرضه می گردد.

متریال و موادی که برای ساخت انواع مختلف درب های اتوماتیک به کار برده می شود متفاوت بوده و با توجه به اینکه از چه فرایند و تکنولوژی برای ساخت درب اتوماتیک استفاده شده باشد یک درب اتوماتیک بسیار با کیفیت و خاص عرضه می گردد.

از جمله پر کاربردترین انواع مختلف درب های اتوماتیک می توان به درب اتوماتیک گردان، مثلثی، صنعتی، لولایی، زیر سقفی، دو لنگه، کشویی، سکشنال و درب شیشه ای اتوماتیک اشاره نمود. ما در این مقاله قصد داریم در مورد درب های اتوماتیک اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم پس در صورتی که میخواهید در مورد این موضوع اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک

موارد کاربرد درب اتوماتیک

درب اتوماتیک برای موارد و مکان‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن می توان به درب فروشگاه ها، درب پارکینگ ها، درب مجتمع های مسکونی، درب بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی و درمانی، درب ویلاها، درب منازل و غیره اشاره نمود. که در تمامی آنها از درب های اتوماتیک برای ورود و خروج بی دردسر و آسان استفاده می گردد.

در حالت کلی عملکرد و فرایند درب اتوماتیک حالت پیچیده ای نداشته اما برای آنکه بتوانیم درب را نصب کنیم با توجه به هوشمند بودن سیستم آن به یک فرد ماهر که دارای تخصص و تجربه لازم در این زمینه باشد احتیاج می‌باشد. موضوعی که مشخص است این موضوع باشد که خودتان قادر نخواهید بود که تجهیزات الکترونیکی و هوشمند به کار رفته در سیستم درب اتوماتیک را به درستی نصب نمایید پس به هیچ وجه فکر انجام این کار را در سر نداشته باشید.

انواع درب اتوماتیک 1

انواع مختلف درب اتوماتیک

در حالت کلی انواع مختلف درب های اتوماتیک دارای سه عملکرد فنی از نوع هیدرولیک، مکانیک و پنوماتیک می‌باشند. در نوع هیدرولیکی درب اتوماتیک با توجه به تغییرات فشاری که سیالات و روغن اعمال می نمایند و همچنین در نوع پنوماتیک درب اتوماتیک با توجه به فشار گازی همچنین در نوع مکانیکی درب اتوماتیک با استفاده از چرخ دنده و گیربکس به حرکت در آمده و حرکت درب ایجاد می گردد.

هر یک از انواع درب اتوماتیک نامبرده شده با توجه به نوع کاربری و مکانی که قرار است درب های اتوماتیک در آن نصب گردد مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین لوازم و تجهیزات فنی به کار رفته در درب اتوماتیک

در حالت کلی انواع مختلف درب اتوماتیک از قطعات و قسمتهای مختلفی تشکیل می شود. لازم است تا تمامی قطعات و تجهیزات به کار رفته درب های اتوماتیک توسط افراد متخصص و ماهر نصب گردد چرا که حرکت قطعات الکترونیکی و فنی به کار رفته در درب های اتوماتیک حتما باید در محل مخصوص خود به درستی نصب شود تا در عملکرد درب هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید.

همچنین اگر بخواهیم از مهمترین قطعات و اجزای به کار رفته در انواع مختلف درب اتوماتیک سخن بگوییم می‌توانیم به مواردی مانند برد الکترونیکی، ریموت موتور الکتریکی، تجهیزات امنیتی، فلاشر، حسگرها و چشم‌ها گیربکس و چرخ دنده قفل مکانیکی و برقی به کار رفته در درب های اتوماتیک و غیره اشاره نماییم. همچنین باید بگویم که هر یک از تجهیزات نام برده شده که قرار است بر روی درب اتوماتیک نصب گردد رابطه مستقیم با نوع و مدل درب اتوماتیک دارد.

مهمترین سنسورهای به کار رفته در درب اتوماتیک

حسگر ها و یا همان سنسور ها به عنوان یکی از اجزای اصلی به کار رفته در انواع مختلف درب اتوماتیک به حساب می آیند. سنسور ها و یا همان حسگر ها برای دربهای اتوماتیک به عنوان درب هوشمند نیز شناخته می شوند و دارای مدلهای مختلفی بوده که هر کدام از این سنسورها یک کاربرد ویژه را در درب اتوماتیک به انجام می رسانند.

سنسور مادون قرمز

یکی از انواع پرکاربرد سنسورهای به کار رفته در درب اتوماتیک سنسور تشخیص مادون قرمز می باشد از جمله دلایل استفاده از سنسورهای مادون قرمز در هنگام نصب انواع مختلف درب های اتوماتیک این موضوع باشد که بتوان حرکت ها را در محدوده خاصی به صورت صحیح و اصولی تشخیص داد.

تعمیر جک ریلی

انواع مختلف درب های اتوماتیک

مدل های مختلف سنسور تشخیص مادون قرمز این مزیت را دارد که می تواند بر روی تمامی درب های اتوماتیک نصب شده و با آنها هماهنگی ایجاد نمایند. همچنین سرعت عمل این نوع حسگر بسیار بالا ارزیابی شده و با نصب این سنسور بر روی درب اتوماتیک این مزیت به وجود می‌آید که مصرف انرژی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. از سنسور مادون قرمز از حساسیت بسیار بالایی نسبت به حرکت در محدوده مشخص شده برای آن دارد و در نتیجه امنیت افراد را تا حد زیادی افزایش می دهد. با توجه به همین ویژگی های مثبت موجود در سنسور مادون قرمز این سنسور بر روی جدیدترین مدل های درب اتوماتیک نیز نصب می گردد.

سنسور بازتابی ماکروویو

سنسور های بسیار مهم به کار رفته در درب های اتوماتیک سنسور بازتابی ماکروویو می باشد چراکه درب اتوماتیک عملکرد ایمن و با سرعت مناسبی را نیاز دارد. سنسور ماکروویو تشخیص بسیار بالایی داشته و این سنسور برای مدل‌های مختلف درب های اتوماتیک خصوصاً درب شیشه ای اتوماتیک به کار برده می شود.

استفاده از سنسور ترکیبی

یکی از سنسور های به کار رفته در مدل های مختلف درب اتوماتیک سنسور ترکیبی می باشد که همان طور که از نام آن مشخص است این سنسور از دو سنسور مادون قرمز و ماکروویو به صورت ترکیبی تشکیل شده است. از جمله مهمترین ویژگی های مثبت و مزیتی که سنسور ترکیبی دارد این موضوع باشد که در هنگام برخورد درب اتوماتیک به یک شی و یا جسم ایمنی بسیار بالایی را ایجاد می کند. در نتیجه اگر جسم به صورت تصادفی درمیان درب اتوماتیک قرار بگیرد، موقعیت کلی جسم توسط سنسور ترکیبی به صورت کامل شناسایی و آنالیز شده و در نتیجه از برخورد در با مانع جلوگیری می گردد تا هیچگونه صدمات جانی و مالی ایجاد نشود. این سنسور در مدل های مختلف درب اتوماتیک به کار برده می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!